tirsdag den 28. juli 2015

DIGT af christian dalgas

saltmandler i håndfulde
det er en sen nat hvorfra
jeg n
ærmer mig det museagtige.

s
å et tak
til m
ånen, den holdte lige op
med at smide sin juvel p
å mig. endelig en pause.
jeg sov en nats s
øvn i natten hurra.

nu hoppe i dagslyset og
ånde lyse tåger af tanker

en halvtimes k
ølig hjerne med martin krasnik. det er godt
for det politiske.

samler p
å vanerne som noget lego.
et vildt design.

en cigaret f
ør det første måltid.

jeg afspiller titelmelodien fra Katamari Damacy ud i stuen
for at leve mit morgenliv p
å en irriterende måde,
i hvert fald en m
åde
der ikke viser hensyn til dine s
øvnører

et undskyld falder p
å en fortjent plads.

underligt at vågne med en krop
der ikke v
ågner med én. hvorfor.
jeg redigerer den slags ide
ér.

køleskabets morgen, dens brummen.
og jeg laver kaffe.

der sker nyheder selv n
år jeg er i et venterum,
der er ingen der kalder mig ind til dem.
mangler jeg vitaminer?
ops
øger jeg de mineralske balancer
i en dr
øm om balance og sikkerhed.

magnesium citrat,
livol mono st
ærk complex B,
perikon kapsler
en lille h
åndfuld jeg sætter min lid på

cat power siger i denne sommer
don
t look at the moon tonight.
hvis jeg var liberal ville jeg se det som en begrænsning af min frihed
men det g
ør jeg ikke.

undskyld mine løse samlinger af følelser
jeg roder i s
ætningerne, er sætningerne et værelse,
et v
ærelse hvor vi kan bygge

et lille liv, ikke for stort.

et sted vi kan v
ære, se noget af havet. havglimt.

et drys af ro og
gr
ønne bakker,
noget epic content derude.

solen på lidt græs kan være en bank.
kan n
å en datid hvis jeg lige triller rundt i det græs.

tr
æernes hjerner op mod himlen.

de tegner vores n
ære horisont
men vi vil stadig kigge ud med et blik efter problemerne
som vi kan s
ætte vores sorg på

med den sorg i lommerne kan vi være vrede og produktive,
hyggelige fabrikker der ser selv de sm
å bellis.

i det mindste kan vi v
ære ømme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar